31 Ağustos 2020

SARS-CoV-2’nin sınıflarda yayılmasını önlemek için okullar ne yapmalı – Bölüm 2

ile admin

Bir önceki olarak  yazı , ben virüsün yayılmasını en aza indirmek için bir sınıfta içindeki çevre koşullarını izlemek için ne kadar önemli söz. Sıcaklık, bağıl nem, partikül madde ve karbondioksit değerleri gösterge görevi görebilir ve bunlar sayesinde virüsün bir sınıfta olası yayılımı hakkında bir tahminde bulunabiliriz.

Bana öyle geliyor ki çoğu insan ve hükümet virüsün havada olduğuna ikna olmuş durumda (nihayet) ve maskeler işe yarasa da (çoğu durumda), hepimiz çocuklardan bunları günde 8 saat takmalarını talep etmenin zor olduğunu biliyoruz yüzlerine veya birbirlerine dokunmadan. Kesinlikle virüs sınıflardaki çocukların psikolojisini ve en önemlisi sosyal becerilerini etkileyecektir.

İspanya’nın Madrid kentinde, yetkililer okullara 6000 kamera yerleştirmeye karar verdiler. Bu karara tamamen karşıyım. Yüzüne dokunduğunda bir çocuğu cezalandıracaklar mı? Protokolün ihlal edildiğini tespit etmek için 6000 kameranın görüntülerini gerçek zamanlı olarak kim izleyecek? Daha sonra gizlilik endişeleri nedeniyle onları kaldırmak zorunda kalacakları için tam bir para israfı, sözümü not edin.

Çocuklara zihinsel iyiliği ve büyümeleri için “biraz özgürlük” vermenin önemli olduğunu anlamalıyız. Teknolojik olarak, onlara mümkün olan en iyi havayı sunarak bunu başarabiliriz. Önceki yazımda, bir meslektaşım bana İspanya’daki okullar ile İngiltere’deki okulların aynı olmadığını çünkü hava koşullarının aynı olmadığını ve haklı olduğunu söyledi. Güney İspanya’da okullar ısıtmaya yatırım yapmazlar ve pencere havalandırmasına güvenebilirler, ancak İngiltere’de (ve kuzey İspanya’da) sıcaklıklar daha erken düştüğü için okulların ısıyı geri kazanacak mekanik havalandırmaya yatırım yapması gerekir.

Her iki durumda da ve temiz hava için açık bir pencereyi sevmeme rağmen, partikül maddeyi ve CO2’yi düşük ve aynı zamanda sıcaklık ve nispi tevazuyu optimum seviyelerde tutarak bir sınıfa taze ve temiz hava sağlayacak mekanik havalandırma sistemlerine olan ihtiyacın farkındayım. çocuklar çalışmak ve öğretmenler çalışmak.

Varsayımsal simülasyon: Arka pencereden temiz hava geliyor ve ön pencereden bayat hava çıkıyor, ön sırada asemptomatik bir öğrenci oturuyor

SARS-CoV-2 virüsü, konuşurken, hapşırırken veya öksürürken soluduğumuz minik damlacıkların içinde dolaşır. Aerosol olarak adlandırılan bu damlacıklar farklı boyutlara sahiptir ve birkaç santimetreden birkaç metreye kadar hareket edebilir. En önemlisi, kütlelerine bağlı olarak havada birkaç dakika yüzebilir ve asılı kalabilir, bu da enfeksiyon olasılığını artırır. Bir odanın içindeki koşullar önemli bir rol oynar.

Konuşma, hapşırma ve öksürme yoluyla dışarı verilen damlacıkların sayı ve boyut dağılımı

Unutmayın, çoğu zaman, ekshale edilen aerosolleri çapı 50 μm’nin altında göremiyoruz.

Şu anda, havalandırma ve hava arıtma alanında okullar, tıp merkezleri, havaalanları vb. Tarafından hangi teknolojinin benimsenmesi gerektiğine dair çok sayıda tartışma var, çünkü bazıları bazı dezavantajlar sunuyor.

Saf UVC lambaları, iyon üreteçleri veya benzer düzensiz fotokatalitik oksidasyon (PCO) teknolojileri gibi bu teknolojilerden bazıları, solunum yolu için tahriş edici olan Ozon (O3) gibi büyük miktarda istenmeyen gazlar üretebilir. CO2, oksidasyon işlemi sırasında oluşabilecek başka bir yan üründür. Çoğu üretici (hepsi değil), saflaştırıcılarının ürettiği ozon konsantrasyonlarını güvenli seviyelerde düzenlemektedir.

Kişisel olarak, bir okulun hangi hava temizleme / havalandırma sistemine yatırım yapması gerektiği konusunda dikkate almam gereken birkaç önemli kriterim var. Birincisi fiyattır, devlet okulları pahalı HVAC sistemleri kurmayı göze alamaz. Uygun fiyatlı çözümlere ve büyük olasılıkla kurulumu ve bakımı için çok fazla güçlük gerektirmeyen sistemlere (eski bina, zayıf altyapı, personel yok) yanıt vermeleri gerekiyor, aynı durum bazı özel okullar için de geçerli.

İkinci olarak, sistemin performansı (hava hacmi m3 / h) ve kullandığı enerji (watt / h), enerji faturasını düşük tutmak ve her sınıfta bundan en iyi şekilde yararlanmak için optimal olmalıdır.

Hava vantilatörlerinin / temizleyicilerin nasıl tasarlandığına ve bir odadaki hava akışını nasıl hareket ettirdiğine bağlı olarak, virüsü odadan çıkarmadan önce yayılma şansını artırabilir. Simülasyonlar, aşağı akış sistemlerinin üst sistemlerden daha verimli olduğunu göstermiştir. Basit bir deyişle, bir odadaki havayı alt kattan emmeli ve yukarıdan taze ve temiz hava almalıyız.

Varsayımsal simülasyon: Tavandan taze ve temiz hava verilir ve aşağıdaki havalandırma deliklerinden bayat hava atılır.

Şu anda birinin seçim yapabileceği çok fazla seçenek var. Bağımsız hava temizleyicileri, filtreleme sistemli pencere vantilatörleri, mekanı aydınlatırken havayı temizleyen aydınlatma armatürleri, virüslerin% 99,9’unu ve 1000 m3 / saate kadar CADR’yi öldüren kuantum plazmalı merkezi HVAC ve hatta bunu yapabilen özel tasarlanmış cihazlar oyun alanı gibi dış ortamlardaki her tür parçacığı yakalayın. Size hangisinin en iyisi olduğunu söyleyemem çünkü mevcut bütçe, binanın altyapısı, konumu, sınıfların büyüklüğü ve öğrenci sayısı gibi çeşitli parametrelere bağlıdır.

Akıllıca planlama yapmak ve çocuklar için en iyi havayı sunmak için karar verirken bir uzman çok önemlidir. Binalarda havalandırma standartlarıyla ilgili birçok düzenleme vardır ve her ülkenin kendine ait bir özelliği vardır. Örneğin İspanya’da UNE-EN 13779, 25 öğrenci ve ilkokulda bir öğretmenin bulunduğu yerden tavana 2,5 metre yüksekliğe sahip 45 m²’lik bir sınıfın saatte 10,4 kez havayı yenilemesi gerektiğini belirtmektedir .

  • 45 m³ / h kişi başı (IDA 2) x 26 kişi = 1.170 m³ / h.
  • Sınıf hacmi: 45 m² x 2,5 m = 112,5 m³.
  • Bir sınıftaki hava değişimi sayısı: (1,170 m³ / h) / 112,5 m³ = bir saatte 10,4 hava değişimi

Aynı yönetmelik, bir sınıftaki CO2 konsantrasyonlarının 500 ppm’nin üzerinde olmaması gerektiğini belirtir. Sürekli dalgalanmaları ölçebilen ve öğretmenleri bir odadaki hava kalitesi konusunda uyarabilen gerçek zamanlı, düşük maliyetli iç mekan monitörleri karşınızda.

Sonuç

Sınıfta bir gün boyunca çocuklarımızı yalnızca alkol ve maskelerin (hepsi eşit yapılmayan) koruyacağını düşünmek çok saflık olur. En önemlisi, akıl sağlıklarını da düşünmeliyiz.

Aşağıda, havalandırma ve hava şartlandırma için çeşitli sistemler geliştiren ve her biri farklı bir teknoloji ve deneyim sunan şirketlerin bir listesini bulacaksınız.

  • https://www.orion4systems.com/
  • https://www.brisecare.com
  • https://radic8.com
  • https://www.virobuster.com
  • https://www.zonair3d.com
  • https://www.staticair.com/
  • https://www.flexiblespace.com
  • https://rensair.com
  • h ttps: //www.genano.com
  • h ttp: //www.air-lume.co.uk
  • https://tayra.es
  • https://www.camfil.com/
  • https://www.aerum.life
  • https://www.plasma-air.com/
  • https://uvc-systems.co.uk
  • https://sterilray.com

Benimle paylaştığınız bilgiler için hepinize çok teşekkürler. Caloryfrio.com’a özel tebrikler

Farklı ortamlarda koronavirüs bulaşma riski

www.neffes.net